tisdag 15 februari 2011

Noll kontroll

Jag tänkte jag skulle förklara varför jag valde att namnge min blogg till ; Noll Kontroll.

Jag har noll kontroll över hur jag mår (än så länge, ska ju bli skillnad på det nu!!). Jag mår oftast bra, energin kanske saknas, men jag mår ändå bra. Men kan tyvärr ändras fort och jag vet aldrig när det blir

Jag kan ha en bra dag där allt känns "som vanligt" och sen är det något litet som händer, som att; köttfärssåsen blir för salt, jag inser att jag glömde starta torktumlaren igår eller att någon säger något, som jag misstolkar. Då kan allt rasa. Tårarna bara rinner och går inte att stoppa. Allt känns skit. Men dessa dagarna så går det oftast över ganska fort och det är väldigt skönt.

Sen finns de dåliga dagarna. Dagarna man oftast känner igen redan när man vaknar. Dagarna då tårarna rinner okontrolerat mest hela dagen och kroppen är totalt utmattad. Det är lite fascinerande att en arm eller ett ben kan vara så tunga. Det är de dagarna som ingen (utom C) "får" fråga hur jag mår eller visa ömhet med tex en kram för då bryter jag samman helt. C är den enda som kan fråga och krama mig för han är min totala trygghet. Jag undrar många gånger varför jag har så svårt att låta någon annan bry sig på mina dåliga dagar, det är ju ganska skönt efteråt. Är det för att jag har så svårt att visa mig svag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar