torsdag 24 mars 2011

Jag ser ljuset...

Jag vet att jag vid flera tillfällen nu skrivit om Tess och inte så mycket om min terapeut. Jag går numera hos båda för de ger mig så olika saker. Hos Hans (min terapeut) så pratar vi om det som har varit och hos Tess så pratar vi om vad som ska komma. Med tanke på detta, så är det därför mycket roligare att skriva om det jag  pratar om med Tess.

När Tess sa att jag skulle göra saker som jag tycker om, blir glad av och saker som betyder mycket för mig så blev jag helt tom: Vad tycker jag om??? Hon frågade vad jag kan göra som får tiden att flyga iväg och då fanns det en given sak. Inredning. När vi planerar att göra om i vårt hus kan jag tillbringa TIMMAR framför datorn för att hitta inspiration, möbler, tapeter, färger.. Allt!!!

Då frågade hon varför jag inte la ner mer tid på detta.
Tja, sa jag, det är väl en kostnadsfråga. Vi har inte pengar till att göra allt jag vill göra..
Tess undrade då om jag inte på något sätt skulle kunna arbeta med inredning.
Då får jag väl bli inredningsarkitekt och det har jag INTE betygen för!!
Tror du att alla som jobbar med inredning inredningsarkitekter?? Undrade då Tess....
Nä.....

SÅÅÅÅÅ!!!!!! Jag ska i höst gå en utbildning där jag blir certifierad inredare!!!

Kolla gärna in länken till skolan:

http://www.inredningsskolan.se/index.htm

Jag har lite planer framåt, men än så länge så berättar jag inget!! :)

Det allra bästa med detta är att jag har fått en otrolig nytändning!! Jag känner mig taggad och ser fram emot framtiden!! Tänkte jag skulle lägga upp lite före och efter bilder på vårt hus.. Problemet var att när jag gick runt och fotade, så insåg jag att jag är 100 % nöjd med M's rum, men resten saknar som C sa: den sista toutchen.. Så nu ska vårt hus bli 100 % bra. Jag ska hålla er uppdaterade på förändringarna under resans gång!!

M's rum före:       
                            

M's Rum efter:



Är ganska nöjd!! :)

5 kommentarer:

  1. Fint! Jag älskar djuren på väggarna, har du gjort dem själv?

    SvaraRadera
  2. Va härligt Hanna! Är så glad för din skull :)
    Tror att det här kommer att bli jättebra, du har känsla för inredning och färger. Önskar dig stort lycka till! Roligt att se att du skriver med sån energi :)

    Många varma kramar

    SvaraRadera
  3. Åh vad skoj med kursen du ska gå! O Mejas rum är superfint! Tycker det vi sett av ert hus är kanonfint faktiskt o tror du kommer fixa att vara inredare kanon!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Låter härligt Hanna att du just nu mår bättre och har framtidsplaner! vad helmysigt M:s rum blev, det har du/ni verkligen lyckats till 100% med, jag tycker resten av huset också är helt otroligt fint! kram och välkommen imorgon!

    SvaraRadera